Waarom een professionele bedrijfs(reclame)film/showreel?

Wat levert een bedrijfs/reclamefilm op en waarom

De meerwaarde van videofilm is uniek. Elke videofilm dient een ander doel. Toch komt het bij een bedrijfs/reclamefilm vaak neer op het genereren van potentiële klanten en verkoop. Daarnaast zijn er een aantal algemene voordelen die een videofilm met zich meebrengen naast de inhoudelijke boodschap. Je zichtbaarheid wordt groter en daarmee ook de beleving. Klantenbinding speelt hier ook een mooie rol in.

Scoren in Google 

Google is gek op videofilm. Dit laten ze blijken door websites met videofilm content hoger te laten scoren. Daarnaast toont Google videofilm-resultaten op de eerste pagina bij zoekresultaten. Naast Google zijn er ook andere openbare media die een rol kunnen spelen.

Vindbaarheid op internet

Youtube is op dit moment ’s werelds grootste mediale zoekmachine. Wordt u hier al op gevonden? Zo ja, Hoe? Dat hoe is namelijk mooi te gebruiken in de film zelf. Op Twitter kan een mooi filmpje vaak ook goed de weg vinden en je eigen show reel (compilatie van diverse boodschappen in 2 minuten) door medewerkers laten gebruiken is een aanrader.

Een eenvoudige uitleg van complexe onderwerpen 

Een geschreven stappenplan wordt met een filmpje ineens duidelijk. Denk bijvoorbeeld aan het samenstellen van een gerecht en recept of de bouw van een tuinhuisje of een autoweg. Nadat u gezien heeft hoe je dit doet, is de vervolgstap eenvoudig te doen.

Zenden en ontvangen oftewel beelddenken

In ons brein is ons visuele systeem zo complex is (in termen van interpretatie en verwerking van beeldinformatie), dat dit een heel hoog percentage van onze hersencapaciteit vergt. Dat is de reden waarom we beter kunnen begrijpen en analyseren via de visuele weg. Door van deze kennis gebruik te maken ontstaat een aanpak om zender en ontvanger slim op elkaar af te stemmen met de juiste beelden.

Bedrijfs(reclame)films zijn vormen van beleven
Het belangrijkste doel van een bedrijfs(reclame)film is het overbrengen van de juiste informatie aan de kijker. De boodschap die u wilt overbrengen is niet alleen een kwestie van zien en horen maar moet ook blijven “hangen”. Uitgangspunt van een bedrijfs(reclame)film is kennis en informatie overbrengen maar is in veel gevallen ook de manier om uw relaties en potentiële klanten uit te dagen met u zaken te doen. Persoonlijke beleving speelt daarbij nu eenmaal een grotere rol dan u misschien zou denken.

De productie
De productie van zo’n film kan daarom op verschillende manieren. Een aantal vormen staan verderop aangegeven. Daarnaast is het goed dat u of uw marketing medewerker nagaan waar u uw bedrijfs/reclamefilm zichtbaar wil maken. Dit zou kunnen zijn op bijvoorbeeld uw website en eventuele eigen kanalen zoals op YouTube, maar ook via andere media zoals beeldschermen in ontvangstruimten en op beurzen.

Vormen en beeldformaten

Films kun je maken in diverse verschijningsvormen zoals bijvoorbeeld motion grafics (bewegende tekeningen), animatie plat of in 3 Dimensies, hoge of zeer hoge beeldkwaliteit en met of zonder acteurs. Mogelijkheden te over maar pas op, overdrijf niet en blijf bij de kern van het bedrijf en uw doelen.

Kerninformatie

Voor ons is het belangrijk dat u zoveel mogelijk (juiste) informatie verstrekt. Dit kunnen zijn tekst(en), foto(‘s), video(‘s), logo(‘s) enzovoorts. Bij aanvang hebben wij vaak zelf al veel hiervan in huis. Dit heeft te maken met het vooronderzoek. Dit onderzoek helpt een beeld te vormen en is vaak ook de spiegel voor onze opdrachtgever maar ook voor onze cameramensen.

Script

Een goed script is van groot belang bij het produceren van een ‘goede’ bedrijfs/reclamefilm. U kunt ervoor kiezen om zelf een script te schrijven maar u kunt er ook voor kiezen om dit door ons te laten maken. Samen met u heeft onze voorkeur omdat uw bedrijfs-DNA dan vanaf het beging goed in het filmmateriaal terecht komt.

Uw voorbeelden

Laat ons zien wat u in gedachten heeft. Kijkt u maar eens op internet naar een voorbeeld van een bedrijfsfilm waar u zich in kunt vinden. U kunt kijken naar de stijl van filmen, maar ook naar gebruik van animaties kleuren of acteurs. Zo krijgt u ook gevoel bij de wensen die u heeft en helpt dit bij het vertalen hiervan naar uw eigen film.

Kostenfactoren van een professionele bedrijfsfilm

De prijs is afhankelijk van een aantal factoren die per productie verschillen. Kort gezegd komt het neer op kosten voor arbeidsuren, inhuur acteurs, voice-over, materiaal, materieel, muziekrechten en kosten voor een eventuele opname op locatie (studio) of buiten. Met dien verstande dat de basis altijd eenvoudig is opgezet.

Wat kost dat? 

Het produceren van een videofilm is maatwerk en leent zich zelden voor een standaardoplossing en dito standaard prijzen. Om u toch een indicatie te geven:Het maken van een bedrijfs/reclamefilm kost gemiddeld tussen de € 900,– en € 20.000,-. Dit is bijzonder breed waar u op zich niet zo veel mee kunt. Vele details en andere opties hebben invloed op de prijs en je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

Meer weten over wat een bedrijfs/reclamefilm u zou kosten? In een geheel vrijblijvend gesprek kunnen wij uw wensen vertalen in een concept en prijsspecificatie (offerte)!

Laat u door ons verrassen en regel een afspraak.

VandenBerg Media Group b.v. werkt als uitgangspunt op basis van een vast (uur) tarief. Voordat de video productie gestart wordt is er altijd overeenstemming over een vaste prijs op basis van een uitgebreide offerte.

Ook een op maat gemaakte offerte voor een bedrijfs/reclamefilm laten maken?

De VandenBerg Media Group b.v. helpt u om in beeld te komen en te blijven!

Maak een vrijblijvende afspraak met ons. Wij geven u graag antwoord op de vragen: zoals eerder gezegd: Wat moet een professionele bedrijfsfilm kosten maar vooral ook wat heb ik eraan. Ook laten wij u dan kennis maken met de manier waarop wij zaken aanpakken en nemen u mee in de mediawereld. Meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op: 06-54 24 42 28 of 0317-350778 of via de website www.vandenberg-mediagroup.nl of door simpelweg op contact te klikken.